assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Thursday, June 30, 2011

Dari Kaca Mataku

P E S,
Satu nama yang terlalu bererti dalam hidupku. Inshaallah, hingga akhir nafasku, nama itu tak mungkin luput dari minda ini.

Ya, di situlah aku mengenal erti A B C,miski dalam bentuk Braille.

Di situ juga aku mengenal Alif, Ba, Ta, jua dalam bentuk Braille.

Andai tidak keranamu P E S, mungkin hari ini, duniaku terus tertutup seperti jua mataku yang terkatup rapat.

Dengan memiliki aset warga yang berdedikasi, berkaliber, serta lengkap tokoh seorang ibu dan ayah, aku diasuh, dididik, untuk menjadi insan sempurna biar bukan pada fizikal.

Berteraskan akademik dan Diniah, akal dan imanku dibentuk selari agar mampu menyahut cabaran dunia luar yang terbentang luas.

Dengan kesungguhan dan kegigihan wargamu, hari ini, kau lihat hasilnya. Aku telah mampu berdiri di atas kaki sendiri dan menyulusuri lautan godaan kehidupan dengan berbekalkan semaian iman yang kau tanam dalam rohaniku.

“terima kasih P E S. tanpamu, siapalah aku.”

Nota:
PES/(Princess Elizabeth School) adalah sebuah sekolah rendah yang menempatkan anak-anak blind.

Kini PES dikenali sebagai:
SKPK (Sekolah Pendidikan Khas) Princess Elizabeth

No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.