assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Tuesday, August 24, 2010

13TAHUN BERSAMAMU

Alhamdulillah, hari ini genap usia perkahwinanku 13 tahun. DiSepanjang perjalananku bersamanya, banyak denai, lorong dan selekoh kami tempuhi. Liku-liku ini, andai ku selusuri, tidak berpaksikan kesabaran dan ilmu serta rahmat dari ilahi, ianya tak mungkin dapat kami lalui dengan selamat.

Ya Allah, pemerintah seluruh alam, aku dengan rasa rendah diri, bersyukur tidak terperi, kerana sehingga hari ini, masih memberi ruang dan peluang untuk kami mengannyam kasih sayang, menyiram pohon cinta. Ya Allah, Yang Maha Agung, izinkan kami terus memelihara ikatan agar tidak terlerai, membaja pohon agar terus subur.

Terlalu manis, bila minda ini menyelak kembali detik-detik bersejarah 13 tahun lalu. Miski aku dan dia disatukan dalam Susana yang amat sederhana, namun kemeriahan dan kegembiraan tetap terpancar disetiap wajah ahli keluarga kami. Alhamdulillah segalanya berjalan lancer, miski saat itu badanku tidak begitu sihat. Terima kasih suamiku, kerana mengikatku dengan jalinan yang sah dalam agama.

Seperti lazimnya kenduri, ibu, ayah dan abang-abangkulah orang yang paling sibuk. Mereka tidak sedikit pun memperlihatkan reaksi luar biasa, miski pengantinnya adalah aku yang OKU pengelihatan. Boleh dikatakan kebanyakkan tamu yang datang, terdiri dari teman pejabat ayah dan abang-abangku serta penduduk setempat. Aku tak punya ramai kenalan di daerahku sendiri. Almaklumlah, sejak kecil, aku telah merantau jauh dari daerah kelahairanku. ‘terima kasih ayah, ibu dan kedua abang, kerana kalian telah bertungkus lumus menjayakan hari bahgiaku.’ ‘Tanpa kalian, tak mungkin hari bersejarahku terasa manis.

Ya Allah, Ya Rabbul Alamin, Hari ini, aku yang bersifat daif lagi jahil di sisimu, bermohon dengan rendah hati, agar nikmat dan rahmatmu terus dilimpahkan keatas bahtera kami. Ya Allah, izinkan setiap penghuni bahtera ini bersatu teguh hingga ke akhir nafas. Inshaallah.

No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.