assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Friday, August 13, 2010

ANAK ISTIMEWA

Assalamualaikum dan salam sejahtera para pembaca budiman. Marilah kita sama-sama menjadikan anak remaja Muhammad sebagai idola anak-anak kecil kita. Mudah-mudahan dengan mengidola remaja ini, anak kita juga akan terbentuk peribadi dan dapat mengusai hafazan Alqu’an beserta mahir tajuid dan tarannumnya sekali. Inshaallah.

Sebagai ibu, saya turut merasa senang dan bangga akan kebolehan remaja Muhammad yang dalam usia 15 tahun telah dapat menghafaz 30 juzuk Alqur’an dengan tajuidnya sekali. Beliau juga begitu mahir membaca dengan pelbagai jenis tarannum. Bertuah sungguh ibu ayah beliau kerana telah dikurniakan anak bagi saya, begitu istimewa.

Alhamdulillah, remaja ini telah merangkul banyak kejayaan dalam pelbagai pertandingan,sekalung tahniah untuk beliau.dek kerana kehebatan beliau menguasai Alqur’an, banyaklah masjid-masjid telah mengundangnya sebagai imam undangan. Mudah-mudahan dengan sering menjadi imam, ia akan dapat membentuk peribadi dan melatihnya menjadi seorang pemimpin yang berwibawa. Inshallah,, perjalanannya masih jauh lagi.

Saya setulus hati mendoakan agar Muhammad terus istiqamah dengan apa yang dimiliki saat ini.

Baru-baru ini pihak tv9 telah menyiarkan final Akedemi Alqur’an ke empat secara langsung. Dalam final tersebut, Muhammmad telah menjadi naib juara. Menurut para juri, tewasnya beliau, hanyalah pada kawalan suara dan nafas. bukannya kesalaahan pada bacaan, qiraat mau pun tarannum. Untuk mendengar bacaan Muhammad sila klik link di bawah:
Maaf, jika rakaman kurang memuaskan.


No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.