assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Friday, January 28, 2011

GENAP USIAMU 7 TAHUN

Hari ini setangga lagi usiamu meningkat. Ini ber-erti setahap lagi mindamu harus beralih matang. Itu yang mama harapkan darimu.

Mengertilah putraku, kau kini sudah berada diangka tujuh, dan telah pun melangkah ke alam persekolahan. Justeru, mulai tahun ini dan tahun-tahun mendatang,mindamu pasti di-asak dengan pelbagai permasalahan pembelajaran. Lantas, sebagai anak pelajar lelaki muslim sejati, kau mahu tidakmahu, wajib mempersiapkan dirimu seteguh mungkin.

Sebagai seorang ibu, mama hanya mampu berusaha mendukung dan selanjutnya, menadah tangan kehadrat Ilahi agar mental, jasmani serta rohanimu kental lantas terus istiqamah berjalan di landasan yang diredhai DIA YANG menguasai alam.

Lantas putraku, sebagai empunya diri, mama mohon padamu, usah kau mudah mengalah dengan apa kesulitan pembelajaran yang bakal kau lalui. Istiqamah-lah putraku, dalam memperhambakan diri kepada Maha Pencipta, lalu memohonlah kau padanya se-ikhlas hati. Inshaallah, jalanmu dipermudahkan.

Berusahalah memahami akan setiap apa yang kau tela’ah agar mudah ianya di aplikasi dalam kehidupan kita seharian. Kerna, ilmu tidak ber-erti jika hanya teori semata-mata.

Sesungguhnya putraku, ilmu yang kau perolehi selama ini dan ilmu bakal kau terokai, pastinya secara tak langsung akan melengkapkan kekurangan ilmu yang ada pada mama, Inshaallah.

Putraku, dengan hati tulus dan penuh kasih sayang, mama mendoakan agar kau terus beroleh bahagia dalam hidup dan kecemerlangan disisi DIA (allah) peneraju seluruh alam.

Happy birthday sayang. Moga barakah Allah akan terus melingkungi dirimu.

Semoga ilmu dan usiamu bakal memberi munafaat kepada dirimu sendiri, keluarga, masyarakat jua dunia islam, Inshaallah.

1 comment:

  1. selamat hari lahir buat Haikal dari uncle Azhar. semoga jadi anak yang baik dan all the best to u.

    ReplyDelete

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.