assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Saturday, March 14, 2020

Khas buat ahli politik

Hey ahli politik, game apa lagi yang sedang kalian persembahkan kepada rakyat? Masih belum puaskah hati kalian dengan hingar bingar yang tidak ketentuan yang kalian lakukan beberapa mingu lalu? Apakah kali ini kalian ingin mengsengsarakan hidup kami pula.

Sebelum ini berebut nak jadi pemerintah, dah jadi kerajaan, tak puas hati pula dengan jawatan menteri. Apa semua ni? Apakah kalian mencabar kesabaran rakyat?


Sudah-sudahlah ahli politik, jangan terlalu memikirkan kepentingan diri. Dalam suasana masa kini yang mana negara dilanda covid19 dan ekonomi merudum, kalian sebagai wakil-wakil kami memerah otak berfikir mencari solution bagaimana cara terbaik untuk mengurangkan penularan virus dan meminumkan kesan kejatuhan ekonomi ke atas kami rakyat marhain.



Kalau kalian berterusan memikirkan ketidakpuasan hati sendiei, sia-sialah kalian menjadi wakil kami. Kalian sekadar menghabiskan duit pembayar cukai.


الله maha nampak yang zahir maupun yang tersembunyi. Kalau mengaku islam, jadilah pemimpin yang mukmin. Usah suka melihat buruk pihak lawan, kelak buruk itu terselah pada diri sendiri.

No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.