assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Tuesday, January 3, 2012

PERGINYA, BEGITU MEMERITKAN

Rasanya belum terlewat untuk saya mengucapkan Salam 2012 untuk semua sahabat pengunjung.

Mudah-mudahan tahun ini lebih memberi sinar dalam kehidupan kita,Inshaallah.

Semoga tahun ini lebih memberi ruang untuk kita sama-sama menunaikan janji-janji kita, terutama kepada YANG MAHA PENCIPTA.

Bagi Seorang Aku, 2011 berlalu dengan meninggalkan sinus yang masih bersantai di dalam tubuh. Memang penyakit ini tidak membebankan diri, namun ia begitu merimaskan jika ada impak negatif.

Bukan merungut akan takdir, namun sebagai manusia lemah iman, saya masih belajar memberi redha akan ketentuan Allah.

***Hampir 3 minggu, aku diserang selsema, yang akhir-akhir ini bertukar Sinus. Dan akibat dari selsema serius, aku kini telah hampir seminggu kehilangan deria bau. Mudah-mudahan, kepergiannya bukanlah kehilangan total,amin.

Setakat ini, aku belum mau pasrah, dan akan terus berusaha untuk mengembalikan deria bau kedalam diri ini.

Aku yakin, Allah maha mengetahui apa yang termampu ditanggung oleh hambanya.

Bagi Seorang Aku yang OKU pengelihatan, deria bau terlalu penting dalam kehidupan seharian.

Mana tidaknya, untuk menjalankan tugasan di dapur, deria bau teramat penting, dan diikuti oleh deria dengar. Deria bau dan dengar bagi Seorang Aku adalah mata terutama dalam mengendalikan masak memasak. Dengan kehilangan salah satu deria, pasti pincanglah masakan, sebelum tuan punya diri dapat menyesuaikan dengan kekurangan yang bertambah.

sementara bila di luar rumah, ketika dalam perjalanan, samada berjalan kaki atau berkenderaan, untuk menentukan sesuatu tempat, deria dengar menjadi peneraju, kemudian dibantu oleh deria bau.

Begitulah, peri pentingnya deria-deria yang dianugerahkan Allah kepada hambanya. Setiap deria ada tugas tersendiri.

Di sini, saya merendah hati bermohon kepada para sahabat pengunjung budiman, untuk mendoakan akan kepulangan deria bau kepangkuan saya. Mudah-mudahan dengan doa iklas dari kalian, akan mempercepatkan proses penyembuhan.

Terima kasih dari hati yang paling dalam.

No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.