assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Tuesday, May 3, 2011

OSAMAH BIN LADIN

Erm, hari ini seluruh media, samada cetak mau pun eletronik serata dunia,meriah dengan berita telah berakhir hayat seorang tokoh militant islam ditangan pencipta wataknya sendiri (amerika).

Maka, mahu tidak mahu, keghairahan bisik-bisik cerita ini akan pasti berlanjutan beberapa minggu. Termasuk diri Seorang Aku.

Kat sini,aku nak juga menzahirkan apa yang terpendam dalam mindaku ke dalam bentuk tulisan. Biarlah ianya mungkin mencuakkan sesetengah orang.

Dari teropong saktiku ini, kelihatan bintik-bintik biacara hati Obama:

“setelah beberapa tahun aku kat kerusi tertinggi White House, belum ada satu kemenangan mutlak yang aku lakukan. Maka, biarlah kali ini, aku tamatkan pemburuan bangsaku ke atas Osamah bin Ladin. Paling tidak, aku akan dikenang sebagai, satu-satunya pemimpin yang telah bearjaya menghapuskan manusia yang selama ini digeruni dan dibeanci oleh bangsa barat.”

Apa pun, tahniah Amerika kerna telah berjaya menanam ideology Osamah bin Ladin sehingga berakar umbi ke dalam jiwa mereka yang baenci akan kekejaman kamu. Kamu dan bangsamu mungkin boleh gembira hari ini dengan pemergian watak Osamah bin Ladin, namun kamu tidak akan dapat menghapuskan ideology yang telah kalian tiup lebih sedekat lalu daripada anak-anak buahnya.

Hanya Yang Maha Penguasa Alam dan pencipta wataknya saja tahu akan kebeanaran wujudnnya Osamah bin Ladin.

No comments:

Post a Comment

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.