assalamualaikum dan salam sejahtera.
mudah-mudahan di laman yang tak seindahnya ini dapat memberi munafaat miski secebis cuma. inshaallah.

Monday, February 15, 2010

RINDU

Rindu
Tatkala aku melayan sepi
Kau menerjah ke sanubari
Tanpa izin kau bertakhta di hati
Tanpa silu kau membuka memori

Rindu
Tanpa disuruh kau jalankan tugasan
Helaian demi helaian kau paparkan
Ada waktu bibirku terukir dengan senyuman
Ada waktu wajahku terlukis dengan kehampaan

Rindu
Kau semakin menusuk ke kalbuku
Tak tertanggung lagi dek kolam mutiaraku
Tanpa sedar mutiara jatuh satu persatu
Lalu bersatulah aku dan rindu

Rindu
Kini aku sendiri buntu
Untuk siapakah rindu itu

Rindu
Ku tahu hadirmu satu persinggahan
Tika jiwa dilanda kekosongan
Astaghafirullah lalu ku ucapkan
Biar rinduku hanya untukmu tuhan

Hak cipta Alang terengganu

1 comment:

  1. hmmm, puisi rindu ini amat sesuai diamati oleh mereka yang merasanya.
    saya turut terasa..

    ReplyDelete

Komen anda sesungguhnya inspirasi buat saya. Terima kasih daun keladi, sudi-sudikanlah jenguk ke sini.